דרעי: "נמצא פתרון חוקי – אוטונומי למניעת האפליה במוסדות חינוך"

    ישראל פרייא | צילום: משה ביטון 6 Comment on דרעי: "נמצא פתרון חוקי – אוטונומי למניעת האפליה במוסדות חינוך"
    21:16
    06.05.24
    אבי מימרן No Comments on האב השכול ריגש את המאזינים: "מרגישים זכות גדולה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראיון פרידה של יו"ר ש"ס אריה דרעי ל"מדברים אקטואליה" של המגישים שקשה לעכל את פרידתם, בצלאל קאהן ודוד חכם, היה חייב לספק כותרות, כמיטבה המסורת של התוכנית המגיעה לסיומה. דרעי התייחס בהרחבה לנושאי החינוך, ולסוגיות המעסיקות את הציבוריות הישראלית והחרדית בתקופה סוערת זו.

    "עברנו תקופה ארוכה בה היינו במלחמה, על צביון המדינה, על צרכי הציבור החרדי, היו גם את המחלוקות הפנימיות. ראיתם את הסיעתא דשמיא והניסים, איך שדברים התהפכו לטובה לאט לאט. אך עדיין לא הגענו אל המנוחה והנחלה. בואו נתייחס עכשיו לדברים העומדים לפתחנו".

    "אם נעשה את זה יחד, כל הנציגים החרדים, כמו שהשתדלנו לעשות באחרונה – נצליח. אם זה יהיה בנפרד, הרי שזה מתכון לכישלון ולחילול ה'", כאן עבר דרעי לשוחח על המאבק שמנהלים גורמים חרדים נגד המחוז החרדי במשרד החינוך: "אחרי בירור, אין ספק שיש שינויים במחוז, אבל הם לא דרמטיים. המחוז החרדי הרי לא קם ביוזמתנו ולא על ידינו, הוא הוקם בעקבות לפיד ופירון, הם רצו להעביר את כל המוסדות לממלכתי חרדי. הקב"ה עשה איתנו חסד, הייתה לנו סיעתא דשמיא אדירה, חוץ מבודדים כל כלל המוסדות החרדיים עמדו בניסיון".

    דרעי המשיך: "עכשיו פירון ולפיד לא נמצאים. המחוז שצמח מ 2 לכ – 60 תקנים, היה צריך להצדיק את עצמו ומנסה להמשיך באותה דרך. הם מגיעים ומתערבים לגננות, בתכנים, איפה לשים קישוטים ואיזה מסרים, אבל לא קרה שום דבר דרמטי. עוררו את תשומת ליבנו המנהלים הצדיקים, ואז ביקשנו פגישה דחופה עם שר החינוך. יש לנו שר חינוך שמראה לנו פנים מאירות ולא כתף קרה הוא לא אויב. אנחנו ניפגש ונשים את הדברים על השולחן, כשנבין מה גבולות הגזרה, נדע לפעול".

    יו"ר ש"ס הסביר את המצב הנוכחי: "כל ההסכמים הקואליציוניים עסקו בלהחזיר את המצב לקדמותו. למה שהיה לפני 2012, מקווה שנוכל לחזור ואז נבוא לרבותינו ונשאל מה עושים הלאה". לנושא האפליה בקבלה למוסדות, אמר דרעי "יש לנו פתרונות משפטיים אוטונומיים. לא אמרתי שצריך לפרק את המחוז קודם כל לחזור למצב הקודם. וועדות הערר יישארו בידיים עצמאיות, זה לא יהיה תלוי בבן אדם כזה או אחר יהיה הסדר חוקי אוטונומי".

    בהמשך מנה דרעי את האתגרים הבאים עליהם צריכים הנציגים החרדים לעמול בכל כוחם: "השבת היא יתומה. אין לה אבא. אני שומע איך נפתחים קניון אחרי קניון, תחבורה אחרי תחבורה. זה לא עניין פוליטי. השבת שייכת לקב"ה ולעם ישראל. חייבים לעשות הכל לתקן את כל הפרצות".

    "הנושא השלישי הוא הדיור. אנחנו מקימים ועד של שלשת הסיעות עם נציגי הישיבות להסתער מול שר האוצר והשיכון. זה הנושא הכי בוער. יש כאן את המחיר למשתכן, שבאופן אוטומטי בלי להתכוון הציבור החרדי מודר ממנו. זה הנושא הכי בוער שאנחנו ניתן עליו מענה בהקדם".

    אריה דרעי נפרד מ"מדברים אקטואליה" במילים חמות ונרגשות: "שמחתי שהזמינו אותי לדבר. אומר בכנות את מה שפי וליבי שווים בו. מדהים מה שעשיתם שניכם, בצלאל ודוד, ללא התרעה והכנה, השלכתם עצמכם להגשת התוכנית. כל אחד עם התוכניות האחרות שהיו לו, ובכל זאת, באתם ונתתם לציבור גדול מאד תקשורת ראויה".

    "הייתם לא קלים, שאלתם שאלות לא קלות, אבל הכל היה באמונה וביושר. יש לנו הכרת הטוב אליכם, ועל כך יישר כוח גם לכם וגם לאכסניה המכובדת של 'קול חי'. אצלכם כמעט לא שוחחנו פוליטיקה, לא נתתם לי לעשות תעמולת בחירות, עסקנו בסוגיות ענייניות, נתתם הזדמנות נאותה. לציבור שצריך לשמוע את האיזון".

    דרעי רמז לתקופת הבחירות המתוחה: "הייתה תקופה שהיה חוסר איזון בולט ולא השמיעו את קולנו. ואתם הייתם הגונים. הראיונות שהענקתם לא היו קלים ולא עשו הנחות, אבל נבעו מהגינות ויושר ולא מכוונה להביע דעה או להכניס דעות אחרות בראיון. מהמעט שאני מצליח להאזין לרדיו, ומהתגובות שאניח מקבל מבני הבית מאוד, שומע כמה אפשר להיות גאים ומרוצים מתקשורת הגונה, נקייה ואיכותית, שאינה יורדת ל'צהוב' ולרכילות, שאפשר להאזין אליה בלי להידרדר".



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      בס"ד

      השינויים במחוז לא דרמטיים? רק התערבות בקישוטים של הגננות?
      הרב דרעי עוד לא שמע על מטרת ראשי המחוז לזעזע את המוסדות חינוך?
      עדיין לא מודע לגודל הקטסטרופה של עשרות רבות של מוסדות חינוך על סף קריסה?
      זו פשוט התנכרות לחינוך החרדי!
      להלן תגובתנו המורחבת:
      הבעיה לא רק במחוז החרדי, הבעיה הרבה יותר רחבה!
      נדהמנו לקרא את המסמכים שנחשפו עכשיו בעיתון קו עיתונות דתית
      ובהם פרוטוקול רשמי של משרד האוצר – החשב הכללי, בקשר לשירותי יעוץ הנוגעים למגזר החרדי כאשר כל מה שמנהלי מוסדות החינוך חשים על גבם ולא יכלו לשלוף לצורך התגוננות את המסמך המרשיע, מופיע כעת שחור על גבי לבן במסמך זה בסעיף 2: "בשנים האחרונות המשרד פועל להרחבת מחוז חדש שנפתח עבור המגזר החרדי במסגרת החינוך הרשמי. פעילות זו הינה רגישה ביותר ודורשת הבנה מעמיקה של האוכלוסייה אליה היא מכוונת. במסגרת התכנית עברו עד כה 54 הבי"ס חרדיים לפעול תחת המחוז חרדי כחינוך רשמי ומטרת המחוז היא להתרחב בעוד 50 בי"ס במהלך שנת תשע"ו. תהליך המעבר מלווה בזעזועים רבים עבור הקהילה החרדית בכלל ובתי הספר הללו בפרט."
      רבותי! נא לשים לב לסוף הציתות: "תהליך המעבר מלווה בזעזועים רבים עבור הקהילה החרדית בכלל ובתי הספר הללו בפרט."
      משרד האוצר בשיתוף עם החשבות של משרד החינוך עושים יד אחת, להוביל לזעזוע "בתי הספר הללו", באיזה אופן בדיוק נעשה הזעזוע? על ידי חרב הקיצוצים, הקשחת והחמרת הביקורות של משרדים אלו (רק לאחרונה נחשף הנתון המדהים שרוב הביקורות שעורך משרד האוצר נעשו כלפי עמותות של חרדים) , אז השיטה היא כזו – קודם מקצצים וגם מעכבים תשלומים ורשיונות, זורקים פה ושם מקדמות בכדי להחליש את קול הזעקה, ואז כאשר הקרבנות במצב מעורער בודקים בזכוכוית מגדלת האם הם מתנהלים באופן חוקי, קודם אם הם נמצאים במצב של איתנות פיננסית כפי שחותמים בהתחייבות למשרד החינוך (תשכחו מזה אין כמעט בנמצא מוסד חרדי שיכול להציג נתונים אמיתיים של איתנות פיננסית בנסיבות שכאלו), אחר כך האם התשלומים משולמים בזמן ובשופרא דשופרא לפחות כמו במערכת של המוסדות הרשמיים המשומנים עד כדי מחנק, ואחר כך פונים על ידי מפקחים חרדיים מטעם (כן, "החרדים" שמצויינים בכתבה) למוסדות בהצעה ל"עיסקת טיעון" – הכנס למסגרת הממ"ח ונחלץ אותך מהעסק ביש שהכנסנו אותך!!!
      רבותי! כל מי שיכול לעזור חייב להתגייס מחוייב במצוות לא תעמוד על דם רעך!
      מדובר בפיקוח נפש ממש! התעללות לשמה במנהלים וכל מי שמופקד על החינוך הטהור של ילדינו! החכי"ם החרדיים לא יוכלו לטעון בפני ילדינו לא ידענו לא שמענו, עכשיו הכל יודעים וגם יכולים לעצור את זה, זה רק מתבקש מיו"ר וועדת הכספים הרב גפני שיבקש ממשרד האוצר וגם מחשבות משרד החינוך שיתנו הסברים על הקנוניה המכוערת הזו!
      גם בנט צריך לתת הסברים למה בחר דווקא למנכלי"ת את מיכל כהן שמונתה כמשרת אמון של פירון? הרי כולם צפו שימנה אנשים בטוחים מטעמו? האם לא קרץ לו האג'נדה של הגברת הזו???
      חשוב עוד לדעת:
      מוסד חינוכי נתון לביקורת של ששה גופים אימתניים: משרד האוצר, משרד המשפטים(רשם העמותות), משרד החינוך,משרד הכלכלה, ומס הכנסה וביטוח לאומי, כאשר כל אחד מהם רשאי על פי חוק וכך גם נוהג לבקר ולבדוק כמה סוגי בדיקות אשר כל אחת מהם בעצם התנהלותה עוד מבלי קשר לתוצאות משתקת לכל הפחות את יכולת המוסד החינוכי לתפקד מבחינה פרקטית ומעמידה במתח עצום ולא אנושי את הגוף הנבדק בפרט נוכח המציאות של מוסד חינוכי שלא מתוקצב ואיננו יכול לעמוד בדרישות והנהלים, ………………………………………………………………………….
      אין לו למוסד חינוך חרדי ממוצע לא את המשאבים ולא את כח האדם הנדרש להתמודד בו זמנית גם עם ניהול החובות,ניהול המוסד גם פדגוגית וגם גשמית,וביקורות של משרדי הממשלה שעלולים להתבצע לפעמים בו זמנית!..

      לתשומת לב הרב דרעי!

    2. 5

      אחרי ששומעים את דרעי הכל מובן למה החינוך החרדי ובעיקר הספרדי נראה כמו שהוא נראה, לאף אחד לא אכפת! כי "הדג מסריח מהראש"

    3. 4

      נראה שאתה מאלי ישי כך אתה מדבר אתה

    4. 3

      מגיב 1 לקח את חוזה ההעסקה של אשר גולד והחליט שזו מדיניות המחוז . קשקוש. היה צריך למצוא הצדקה להעסקתו במסגרת ייעוץ בלי מכרז אז חיפשו משהו שלא יתחרו בו וזה מה שמצאו בלשכה של מנכלית.

    5. 2

      לכל המגיבים: הכלבים נובחים, והש"סיירה עוברת, מעניין שכאן הכלבים גם משקרים ומקנאים.

    6. 1

      יש לך טעות מסירת אל המעיין לידיים של משרד החינוך התחילה בתקופה של אלי ישי, הטענה היא שדרעי ממשיך באותו קו!